از دنیای بازی‌هاموضوعات

پرده‌ برداری از مشخصات سخت افزاری جدید PS5

برای یک شیرجه عمیق در معماری سیستم PS5 و اینکه چگونه آینده بازی ها را شکل می دهد آماده باشید.

مارک سرنی مدیر شرکت سونی: می دانیم که طرفداران هیجان زده هستند تا اطلاعات بیشتری درباره کنسول نسل بعدی ما، پلی استیشن ۵ داشته باشند. امروز ما مفتخریم از جزئیات بیشتری در مورد مؤلفه های فنی و سخت افزاری پرده برداریم که پلی استیشن ۵ را به چنین پلتفرمی ابتکاری و قدرتمند تبدیل می کند. SSD فوق العاده پر سرعت، سیستم I / O سفارشی یکپارچه، GPU سفارشی AMD با ردیابی اشعه و همچنین قابلیت همه جانبه صدای ۳D.

PS5 به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا در بازی هایی که طراحی می کنند، از خلاقیت خود، ساختن دنیاهای گسترده و تجربیات جدید بازی استفاده کنند.

همانطور که مارک در ارائه خود گفت، سیستم فوق العاده پر سرعت SSD و PS / I یکپارچه سفارشی I / O با هدف از بین بردن موانع بازی، بخصوص بارگذاری صفحه نمایش‌ها ، توسعه یافته است. توسعه‌ دهندگان می توانند با سرعت فوق العاده سریع، دارایی را به بازی های PS5 منتقل کنند. بنابراین تجربه بازی PS5 می تواند یکپارچه و پویا باشد، با سفر سریع در دنیای بازی های بزرگ. این سرعت پیشرفته باعث می شود تا توسعه دهندگان بازی بتوانند دنیاهای بزرگتر و غنی تری را بدون محدودیت های سنتی ایجاد کنند و همچنین به گیمرها این امکان را می دهد که زمان بیشتری را برای انتظار صرف بازی کنند.

شرکت سونی: ما همچنین می خواهیم قابلیت های جدیدی را با GPU سفارشی PS5 معرفی کنیم. قدرت اضافی GPU باعث وضوح بالاتر در بازی ها می شود، اما یکی از ویژگی های مهم جدید که حتی بیشتر به تجسم بازی ها می پردازد، روش ردیابی پرتوهای نوری است. این روش حرکت نور در زندگی واقعی و چگونگی کاهش سطح آن را شبیه سازی می کند. بازی هایی که از این ویژگی استفاده می کنند، اشیاء را با دقت بیشتری و با واقع گرایی تندتر به نمایش می گذارند. آب، شیشه، شکست نور، موهای یک شخصیت و غیره، واقع بینانه تر به نظر می رسند.

PS5همچنین به بازی‌ها این امکان را می دهد تا از طریق صدای سه بعدی حس عمیق تری از غوطه وری را ارائه دهند. البته ویژوال‌ها برای تجربه بازی ضروری هستند، اما ما معتقدیم که صدا نیز نقش اساسی دارد. ما می خواستیم یک تجربه صوتی قانع کننده را برای همه کاربران ارائه دهیم ، نه فقط برای کسانی که سیستم بلندگوهای سطح بالا دارند. بنابراین ما یک موتور دلخواه برای صوتی سه بعدی طراحی کرده و ساخته ایم که مجهز به توان و راندمان رندر صوتی ایده آل است. با صدای سه بعدی در PS5 ، صداهایی که هنگام پخش می شنوید ، حس حضور و محلی بیشتری پیدا می کند. شما قادر خواهید بود قطرات باران را که در سطوح مختلف اطراف شما قرار دارد بشنوید، و می توانید دقیقاً مکانی را پیدا کنید که دشمن در پشت سر شما کمین می کند.

در آخر ، ما خوشحالیم که تأیید کنیم که ویژگی های سازگاری به عقب به خوبی کار می کنند. ما اخیراً نگاهی به ۱۰۰عنوان برتر PS4 با توجه به زمان بازی انداخته ایم و انتظار داریم که تقریباً همه آنها در زمان عرضه در PS5 قابل پخش باشند. با بیش از ۴۰۰۰ بازی منتشر شده درPS4، ما روند آزمایش را ادامه خواهیم داد و با گذشت زمان ، پوشش سازگاری به عقب را گسترش می دهیم.

برای یک شیرجه عمیق در معماری سیستم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هفت =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا