خبرخور

«عدالت» را سیاسی نکنید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در ابتدای این نشست علیرضا غباری مجری برنامه با تسلیت به مناسبت درگذشت علی انصاریان به دلیل ابتلا به ویروس منحوس کرونا برای بازماندگان خواستار صبر جمیل شد و از حضار خواست یک دقیقه بایستند و سکوت کنند. در ادامه مصاحبه ویدئویی علی انصاریان که دی ماه در ستاد جشنواره سی‌‌ونهم فیلم فجر و به خاطر بازی در فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده از او ضبط شده بود، برای حاضران در سالن نمایش داده شد.
حسین دارابی کارگردان فیلم «مصلحت» نیز درگذشت علی انصاریان را تسلیت و درباره ساخت این فیلم گفت : در باشگاه فیلم سوره وقتی می‌خواستیم کار امسال را انتخاب کنیم، در میان فیلمنامه‌های موجود این متن را برای ساخت برگزیدم.
در ادامه محمدرضا شفاه، تهیه‌کننده فیلم نیز گفت : موضوع «عدالت» بحثی همیشگی و پر اهمیت و لازم است درباره آن توضیح دهیم و این یکی از رسالت‌های سینما است.
تهیه‌کننده فیلم «مصلحت» افزود: مردم مطالبات خود را در این فیلم مشاهده خواهند کرد.
وحید رهبانی درباره بازی در این فیلم گفت: زمانی که پیشنهاد این فیلم برایم رسید، برایم جذاب بود و بعد از چند جلسه گفت‌وگو آن را پذیرفتم؛ چراکه تیم خوب و همدلی پای این فیلم ایستادند و باید از تمامی عوامل کار تشکر کنم.
رهبانی با اشاره به موضوع و نام فیلم گفت : سیاسی بودن فیلم ، برچسبی است که به این قبیل فیلم‌ها چسبانده می‌شود. این اثر مشخصا درباره «عدالت» صحبت می‌کند و فکر می‌کنم که این موضوع خیلی به فضای امروز ما نزدیک است.
دارابی کارگردان فیلم در ادامه در خصوص انتخاب بازیگران گفت : وقتی شروع به تولید کردیم برای انتخاب بازیگر بسیار می‌ترسیدم. چراکه این اثر سکانس‌های سختی داشت. ما دنبال بازیگرانی می‌گشتیم که استار نباشند و از سبقه تئاتری برخوردار باشند تا برای فیلم وقت بگذارند. من از بازیگران این فیلم فورانی از انگیزه دیدم و برایم کار کردن با آن‌ها تجربه دوست داشتنی بود.
سهی‌بانو ذوالقدر بازیگر فیلم « مصلحت » درباره حضور در این اثر سینمایی گفت: من این فیلم را دوست دارم و بعد از تماشای این اثر تحت تاثیر قرار گرفتم و خوشحالم که در آن ایفای نقش کردم. من عاشق کارهای سخت هستم و این فیلم نیز سختی دلخواه من را داشت.
او افزود: دارابی هر سکانس فیلم را به منزله یک فیلم کوتاه می‌دید و برای آن وقت می‌گذاشت. ذات سینما این است که ما را به فکر فرو ببرد و میان ما ایجاد همدلی کند و «مصلحت» از این سو اثری موفق بوده است.
نازنین فراهانی دیگر بازیگر این فیلم درباره بازی در «مصلحت» گفت : من در این اثر نقش خیلی کوتاهی داشتم. نباید به‌عنوان سیاسی بودن «مصلحت» توجه شود. این فیلم با بودجه یک کار اول ساخته شده و چیزی که در این فیلم نظرم را جلب کرد، تسلط حسین دارابی به کارگردانی است.
دارابی همچنین درباره گریم فرهاد قائمیان و شباهت آن به یکی از شخصیت‌های سیاسی گفت: فیلم ما از یک محور کلی صحبت می‌کند و هیچ کاراکتری را همسان‌سازی نکردیم. گریم فرهاد قائمیان نیز ایده‌ای از چهره آقای گیلانی نبود.
این کارگردان درباره پایان‌بندی‌ فیلم گفت: ما درباره پایان‌بندی کار بسیار صحبت کردیم. من بسیاری از کلیشه‌های سینمایی را دوست دارم و از آن‌ها استفاده می‌کنم، چراکه کارکرد دارد.
دارابی افزود: مهم‌ترین مسئله در فیلمسازی برای من برقراری ارتباط مخاطب با فیلم بود. فکر کردم سکانس آخر فیلم این‌گونه مورد پسند بیشتر مخاطبان قرار می‌گیرد. برایم مهم بود فیلمی را بسازم که احساسات ‌مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد و با حال خوب از سینما بیرون برود.
او ادامه داد: استراتژی ما این بود که فیلمی درباره دهه‌های گذشته بسازیم که متفاوت از دیگر آثار این‌گونه بوده و پر طمطراق باشد.
روزبه رایگا، درباره فیلمبرداری این فیلم سینمایی توضیح داد: ما قبل از آغاز پروژه پروژه به تماشای بسیاری از آثار سینمایی در آن مقطع زمانی نشستیم. اما هدف ما این بود که چه به لحاظ کیفیت و چه به لحاظ رنگ این فیلم قدیمی به نظر نرسد.
رهبانی درباره حضور در دو نقش‌ متضاد با هم در جشنواره امسال گفت: هم فیلم «شیشلیک» و هم فیلم «مصلحت» صحبت از عدالت می‌کنند. من اول به فیلمنامه کار فکر می‌کنم و بعد با توجه به نقشم تصمیم می‌گیرم. در یکی از این آثار من الگوی فساد هستم و در دیگری شکارچی فساد و به نظرم این اتفاقی جالب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − شش =

دکمه بازگشت به بالا