خبرخور

سوژه ها و فیلمنامه های جذاب عامل جلب توجه مخاطب عام به تلویزیون است

حجت الاسلام و المسلمین سید علی آتش زر در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: نه تنها در تلویزیون بلکه حتی در سینما و شبکه نمایش خانگی نیز معدود آثاری هستند که به معنای واقعی کلمه واجد فیلمنامه قوی و جذاب برای مخاطب باشند و به نظر می رسد که در کشور ما آن طور که باید و شاید به فیلمنامه و قصه و داستان بهای لازم داده نمی شود.

وی افزود: طبعاً در ایام شیوع ویروس نحس کرونا که مردم به جهت رعایت مسایل بهداشتی بیشتر در منازل خود هستند، نیاز است که تلویزیون آثار جذاب و قوی پخش کند و حال آن که در ماه های اخیر کمتر سریالی بوده که باعث جلب مخاطب عام شده باشد.

کارشناس و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: هر چند نباید از وجود مشکلات مالی و بودجه ای در رسانه ملی چشم پوشی کرد اما به هر حال مدیران و مسئولان تلویزیون باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که کیفیت نازل محصولات تولیدی و به خصوص سریال های شبکه های تلویزیونی باعث نشود که مردم به شبکه های ماهواره ای و یا فضای مجازی ناسالم گرایش پیدا کنند.

وی اضافه کرد: به هر حال در کشور ما با وجود رقبای تازه نفسی چون شبکه های اینترنتی همچنان سریال های تلویزیونی بالاترین میزان مصرف فرهنگی را به خویش اختصاص داده اند، چه آن که کمتر خانواده ای در ایران پیدا می شود که کم یا زیاد، سریال های تلویزیون را دنبال نکند و لذا با توجه به میزان بالای علاقه مردم به این آثار باید از عنصر جذابیت مطلوب برای انتقال پیام های فرهنگی به مخاطب به درستی بهره بُرد.

۳۱۳/۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا