خبرخور

ساختن فیلم متفاوت در شرایط یکنواخت سینمای امروز سخت است

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، نشست خبری فیلم رمانتیسم عماد و طوبا از نشست های حاشیه ای سی و نهمین جشنواره فیلم فجر امروز با حضور کاوه صباغ‌زاده (کارگردان)، مهدی صباغ‌زاده (تهیه‌کننده)، الناز حبیبی (بازیگر)، شهرام نجاریان (مدیر فیلمبرداری)، محسن دارسنج (طراح چهره‌پردازی)، پگاه احمدی (تدوین‌گر )، آرام موسوی (طراح لباس) و محمدرضا میرزا محمدی (طراح صحنه) برگزار شد. 

در ابتدای نشست کاوه صباغ‌زاده با آرزوی سلامتی برای علی انصاریان درباره فیلم دوم خود، گفت: این فیلم نسبت به فیلم قبلی‌ام ایتالیا ایتالیا به این دلیل که همه زندگی عماد و طوبا در کل عمرشان را روایت می‌کرد، کار سخت‌تری بود و این موضوع کار را پیچیده می‌کرد.

وی افزود: برای تولید کار هم درگیر ویروس کرونا شدیم و همه این موارد دست به دست هم داد که رمانتیسم عماد و طوبی فیلم پیچیده‌ای باشد.

پس از آن مهدی صباغ‌زاده تهیه‌کننده این فیلم در پاسخ به این سئوال که آیا فکر می‌کنید این فیلم گیشه‌پسند خواهد بود و پرفروش گفت: من فکر می‌کنم بله، تا به این‌جا مخاطب با فیلم ارتباط برقرار کرده و حال همه با آن خوب بود و همه با حال خوب از سینما خارج شدند و این موضوع مهم‌ترین اصل است. 
او تأکید کرد: این اثر درباره تحکیم بنیاد خانواده است و امیدوارم مورد استقبال مردم قرار بگیرد.
پس از صحبت های فیلمبردار این فیلم، پگاه احمدی تدوینگر توضیح داد: این فیلم ژانر تازه‌ای در سینمای ما است و به دلیل حجم بهره‌گیری از جلوه‌های ویژه تدوین سختی داشت. من سعی کردم در راستای فیلمنامه و افکار کارگردان پیش بروم.
در ادامه صباغ‌زاده در پاسخ به این پرسش که نظری درباره حذف بخش نگاه نو جشنواره دارد گفت: اولین فیلم من در سالی بود که بخش نگاه‌نو نبود و همه در یک سطح داوری می‌شدند. به نظر من حذف بخش نگاه‌نو اتفاق خوبی است و با این روند فیلم‌ها به خوبی قضاوت می‌شود.
پس از توضیح درباره جلوه‌های بصری فیلم، کاوه صباغ‌زاده با تاکید براینکه فیلم من بیشتر در فضای شاد است تا رمانتیک، افزود: برای فیلم بعدی‌ام، نمی‌خواهم خودم را تکرار کنم و درامی رئال و عاشقانه خواهم ساخت.
مهدی صباغ‌زاده گفت: این فیلم مخارج سنگین و فیلمنامه پیچیدگی‌های زیادی داشت و فیلمبرداری آن سه ماه زمان برد. اما در نهایت می‌توانم بگویم که از نتیجه کار راضی هستم و این اعتقاد ربطی به رابطه پدر و پسری ما ندارد.
صباغ‌زاده ابراز امیدواری کرد مردم در سلامت به تماشای فیلم‌ها بنشینند چون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اتفاق خاصی نخواهد افتاد. 

پس از آن الناز حبیبی با اشاره به اینکه گزینه های زیادی برای ایفای نقش وی وجود داشته است، گفت: جلسات و نشست های زیادی داشتیم که ببینیم چگونه می شود چنین فیلمی را درآورد. بسیار کار سختی بود.

وی در ادامه با آرزوی سلامتی برای علی انصاریان افزود: جای علی انصاریان امروز بسیار خالی است.

کاوه صباغ زاده در ادامه و در پاسخ به کیفیت خروجی فیلم بیان کرد: این بهترین کاری است که از دست گروه برمی‌آمد و بهتر از این ممکن نبود یا دست کم از دست ما برنمی آمد.

وی در پاسخ نسبت به صحنه های فانتزی فیلم گفت : زندگی پر از تضاد است و هیچ فیلم فانتزی ای نمی‌ شود ساخت جز این که تضاد رئال و واقعیت باشد. 

شهرام نجاریان فیلمبردار هم بیان کرد: به رغم تمام سختی ها این کار برایم ارزش داشت و جسارت در این کار برجسته است نگاه جسورانه ای که امروز وجود دارد و برای من فیلم‌بردار فرصتی است برای سینمایی که جای آن خالی است. فرصتی است که زندگی ساده آدم ها را ببینیم چیزی که بخشی از آن دست کم با زندگی همه ما نزدیک است.

مهدی صباغ‌زاده در انتها افزود: تشکر از عوامل که همه چیز به جای خودش بود به خصوص تدوین که چیزی زیاد و کم نداشت، نسل جدید خبرنگاران، بازیگران، نویسندگان نوبتشان است که سینما را به مسیری متنوع و فضایی تازه تر ببرند و آن را از فضای غمگین قبلی خارج کنند.

کاوه صباغ‌زاده نیز گفت: تمام فیلم های امروز سینمای ما شبیه هم شده است و انگار کسی اهل ریسک کردن نیست، چه بازیگر چه فیلمساز و این نکته متفاوت این فیلم بود. بازیگران انقدر خودشان را بازی می‌کنند که از نقش جدید می‌ترسند اما بازیگران ما پذیرفتند که ریسک کنند و نترسند. ساختن فیلم متفاوت بسیار سخت است. همراه کردن بازیگران با چنین فیلم هایی بسیار سخت است.

الناز حبیبی در انتهای این جلسه خاطر نشان کرد: در این دنیای مدرن که تمام زندگی به سمت مدرنیته رفته و همه زندگی ما را تحت‌الشعاع قرار داده است رمانتیسم عماد و طوبا رویا و رویاپردازی را به تماشاچی هدیه می‌دهد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا