آن قدیم‌ترهاروان‌شناسیعمومیموضوعات

درمان افسردگی (۱)

رهایی خویش از چنگال افسردگی

هر بیماری راه‌های پیش‌گیری داره و از اون‌جایی که افسردگی هم نوعی بیماری روانیه، می‌تونیم با انجام‌دادن یک سری اقدامات از این بیماری جلوگیری کنیم.

روش‌های مبارزه با افسردگی به دو دسته تقسیم می‌شن:

۱- استراتژی‌های کوتاه‌مدت که شامل روش‌های فوری برای رفع افسردگیه

۲- استراتژی‌های درازمدت که دربرگیرنده‌ی روش‌های طولانی و پیگیر جهت درمان و پیش‌گیری از افسردگی است.

توجه داشته باشید که توصیه‌ها و پیشنهادها غالبا موثر هستن، ولی ممکنه تمامی اون‌ها برای شما سودمند نباشن، چون ساختار روانی و وضعیت اجتماعی و خانوادگی هر فرد با فرد دیگه متفاوته.

 

استراتژی‌های کوتاه‌مدت:

درمان جملات افسردگی

۱- فعالیت‌ها و کارهاتون

۲- افکارتون

۳- سیستم‌های حمایت‌کننده در برابر ناملایمات

افسردگی سعی می‌کنه شما رو غیرفعال و اسیر نگه داره، ولی شما با آگاهی از این سه قسمت و کار روی اونها می‌تونید کاملا از چنگال افسردگی رها بشید. مثلا وقتی که می‌خواید اقدامی رو برای رفع افسردگی و بهبود وضعیت روانی‌تون انجام بدین افکار افسرده شما رو از انجام اون عمل دل‌سرد می‌کنه و موانعی سر راه‌تون ایجاد می‌کنه، مثل این قبیل افکار: «فایده‌ای نداره»، «بی‌نتیجه است»، «دل‌مرده‌تر از اونم که بتونم کاری بکنم»…

بهترین کاری که می‌تونید برای رهایی از افسردگی انجام بدید اینه که به نتایج بزرگ چشم ندوزید، بلکه نگاه خودتون رو متوجه همین اقدامات کوچیک بکنید. هدف‌تون باید این باشه که احساس «بهتر شدن» و «بهتر بودن» پیدا کنید، نه احساس «کامل خوب شدن».به این ترتیب به زودی کاملا «خوب خواهید شد».

 

اصلاح فعالیت‌ها

افسردگی باعث می‌شه که انسان احساس ضعف، خستگی، کسالت و عدم انرژی کنه. نخستین گام در درمان افسردگی یاری دادن به خود برای از سرگیری فعالیت‌های روزمره و ورود مجدد به جریان معمول حرکته؛ برای خودتان کار بتراشید.

 

ادامه دارد…

 

 

* این نوشته از خانم نگین توسلیان است که در کیمیای میهن‌بلاگ ثبت کرده بودند. تاریخ ویرایش: سه‌شنبه ۱۳۹۷/۱۱/۰۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا