خبرخور

حمایت از کسب و کار‌های کوچک تقسیم عدالت است

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای علی اصغر مونسان در مراسم نخستین جشنواره صنایع دستی اصفهان ۱۴۰۰ و رونمایی از شناسنامه صنایع دستی فاخر که امروز با حضور تعدادی از استادان هنرمند استان اصفهان و مسؤولان این استان در مجموعه تاریخی فرهنگی نیاوران برگزار شد با اشاره به اینکه معیشت مردم با کسب و کار‌های کوچک تأمین می‌شود افزود: صنایع دستی در بخش کسب و کار‌های کوچک ظرفیت ذاتی در کشور است که با حمایت از این صنایع شاهد افزایش اشتغال خواهیم بود. 

کد ویدیو

وی گفت: توجه به کسب و کار‌های بزرگ لازمه توسعه کشور است تا چرخ‌های اقتصادی به حرکت در بیاید، اما برای افزایش سطح رفاه، معیشت و افزایش درآمد سرانه نیاز داریم به کسب و کار‌های کوچک توجه و بین توسعه کسب و کار‌های بزرگ و کوچک توازن ایجاد کنیم. 
 
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: متأسفانه گاهی این توازن در برنامه‌های اقتصادی کشور کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و کسب و کار‌های خرد کمترین حمایت را دریافت می‌کنند. 
 
آقای مونسان افزود: در دولت‌ها و زمان‌های مختلف کسب و کار‌های کوچک مورد حمایت قرار گرفت، اما انحرافاتی در مسیر پیش آمد و بهانه‌ای شد که برخی مدیران بگویند که کسب و کار‌ها به هدف نرسید بنابراین طرح‌های حمایتی از این کسب و کار‌ها رها شد در حالی که نباید صنایع کوچک را در کنار صنایع بزرگی، چون نفت قرار دهیم و با آن‌ها مقایسه کنیم. 
 
وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: اینکه نفت را استخراج کنیم و بفروشیم اقدام بزرگی نیست و نباید آن را با کسب و کار‌های کوچک مقایسه کرد این اقدام خطای راهبردی است. 
 
آقای مونسان افزود: درآمد‌های نفتی در اصل درآمد‌های دولتی است، اما پولی که در چرخه اقتصاد کشور در بین مردم توزیع می‌شود از محل کسب و کار‌های کوچک کسب می‌شود.
 
وی گفت: سهم گردشگری در تولید ناخالص ملی ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار است و این پولی است که در بین مردم توزیع شده و می‌تواند منجر به اشتغال و ارتقای سطح معیشت مردم شود. 
 
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: صنایع کوچک به ویژه صنایع دستی با کمترین میزان سرمایه گذاری در کسب و کار سبب درآمد و اشتغال زایی می‌شود این در حالی است که بزرگترین معضل کشور بحث ایجاد اشتغال است. 
 
آقای مونسان گفت: اگر یک هزارم درصد از پول‌هایی را که در صنایع بزرگ خرج شد در کسب و کار‌های کوچک خرج می‌کردیم سفره مردم رنگین‌تر بود. 
 
وی تجاری سازی، نشان (برند) سازی، صدور شناسنامه، برای صنایع دستی فاخر، احیا و زنده کردن هنر‌های دستی فراموش شده، جلوگیری از فروش فله‌ای صنایع دستی و کاربردی کردن صنایع دستی در زندگی روزمره را از مهمترین برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − دو =

دکمه بازگشت به بالا