خبرخور

انقلاب اسلامی مصداقی برای پاسخ به یک شبهه مهدوی

ششمین روز از دهه فجر را پشت سرمی‌گذاریم که مزین به شعار «انقلاب اسلامی، قرآن و معنویت، وحدت اسلامی، آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (عج)» است.

حجت الاسلام حسن محمودی روز جمعه به خبرنگار معارف ایرنا گفت: حضرت امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در موارد مختلفی تاکید کردند که انقلاب اسلامی باید به انقلاب جهانی مهدی (عج) متصل شود یا فرمود این نظام امانتی است که باید به دست صاحب اصلی آن برسد.

وی افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی فرمود «امیدواریم که این انقلاب یک انقلاب جهانی شود و مقدمه برای ظهور حضرت بقیه الله ارواحنا له الفدا باشد» یا در جایی دیگر تاکید کردند که «امید است که این انقلاب جرقه و بارقه ای الهی باشد که انفجاری عظیم در توده های زیر ستم ایجاد نماید و به طلوع فجر انقلاب مبارک حضرت بقیه الله ارواحنا لمقدمه الفدا منتهی شود.»

نویسنده کتاب آماده باش افزود: حضرت امام (ره) دائما این  انقلاب را متصل به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) دانسته و معتقد بودند هدف از انقلاب اسلامی زمینه سازی برای اجرای احکامی است که نیاز به حکومت دارد و در مقیاس بالاتر حکومت جهانی حضرت حجت (عج) به ظهور برسد و در آن زمان تمام احکام الهی در حکومت آن حضرت مطرح شود.

پاسخ به یک شبهه 

وی افزود: برخی افراد این سوال را مطرح می کنند که اگر قرار باشد امام زمان (عج) ظهور کند، با وجود پیشرفت های تسلیحاتی و موشکی دشمنان و پیشرفت های علمی آنان چگونه می خواهد با ۳۱۳ نفر همه دشمنان را کنار بزند.

محمودی ادامه داد: این نظام و انقلاب نشان داد که اگر مردم یکدل شوند و رهبری واحد داشته باشند، بدون هیچ اسلحه ای می توان به راحتی به اهداف مدنظر دست یافت. به عبارت دیگر در ا نقلاب اسلامی چهار رکن وجود دارد. اول رهبری است که امام خمینی (ره) به خوبی این نقش را ایفا کردند. دوم برنامه است که اگر امام(ره) با برنامه قیام نمی کرد، برخی احزاب انقلاب را به نفع خود مصادره می کردند.

سومین رکن به گفته این کارشناس دینی وجود یارانی زبده مانند شهید بهشتی، چمران و رهبر انقلاب است و رکن چهارم اقبال عمومی از امام (ره) بود که همه افراد اعم از مذهبی و غیرمذهبی خواهان رفتن شاه و آمدن امام بود و این انقلاب یک مدل کوچک از انقلاب نسبت به انقلاب جهانی مهدی (عج) بود.

وی تاکید کرد: در انقلاب جهانی حضرت حجت (عج) دو رکن کم است. چون رکن رهبری یعنی امام زمان(عج) وجود دارد و آن حضرت وارث همه انبیاء و علوم الهی و رهبری است که هر چه اهل بیت داشتند به او رسیده و یک انسان کامل در راس این قیام قرار دارد.

نویسنده کتاب حضور در  ظهور افزود: رکن دوم موضوع برنامه و طرح است که برنامه امام زمان (عج) بر اساس قرآن و سنت نبوی و اهل بیت (ع) است. بر همین اساس مساله قابل توجه در رکن سوم یعنی یاران آن حضرت است. چون امام زمان یارانی می خواهد که بتوانند بازوان حضرت باشند.

وی ادامه داد: رکن چهارم موضوع اقبال عمومی به آن حضرت است. این دو رکن در انقلاب اسلامی وجود داشت و مردم ایران توانستند به پیروزی برسند. هنوز در انقلاب حضرت مهدی این دو رکن محقق نشده است و لذا باید در این راستا تلاش کنیم و امام خمینی (ره) تاکید می کرد که باید برای ظهور حضرت مهدی آماده شویم و آماده شدن به این است که در فکر ساختن یاران و ایجاد اقبال عمومی باشیم.

محمودی از امام خمینی (ره) به عنوان نایب امام زمان یاد کرد که توانست انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برساند و افزود: حضرت امام (ره) خود را متصل به امام زمان می دانست و طبق یک حکم عام به عنوان ولی فقیه مطرح شد که در مکتب شیعه مورد تایید است و در روایت نیز به حجت الهی یاد شده که به واسطه حکم عام امام زمان(عج) نایب آن حضرت شده و یک قیام و انقلاب را به پیروزی می رساند.

وی اضافه کرد: وقتی یک نایب به پیروی از امام زمان (عج) برای برچیدن ظلم، ایجاد حکومت را لازم می داند و یک حکومت ایجاد می کند، این خود یک پیشبرد و راهبردی است که وقتی این نایب می تواند چنین کاری را انجام دهد، امام زمان به طریق اولی می تواند آن کار را انجام دهد و لذا این انقلاب را زمینه ساز حکومت حضرت حجت (عج) می دانیم و در روایتی نیز آمده است که مردمی از شرق قیام می کنند و قیامشان زمینه ساز و مقدمه چینی برای قیام جهانی حضرت مهدی (عج) است.

ارتباط انتخابات و حکومت مهدوی

محمودی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ما باید مسئولانی را انتخاب کنیم که در راستای رساندن این انقلاب به انقلاب جهانی مهدی (عج) تلاش کنند که اگر اینگونه شد، مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور اصلاح می شود. بنا بر این هر کسی در این زمینه نقش دارد تا این انقلاب به انقلاب جهانی برسد. چون مملکت را مسئولان اجرایی اداره می کنند و اگر ما مسئولی انتخاب کنیم که دغدغه امام زمان (عج) و رفع ظلم نداشته باشد در واقع با اهداف امام خمین مخالفت می کنیم.

این پژوهشگر حوزه مهدویت اضافه کرد: ما فقط با خواندن دعای ندبه و کارهای شخصی به امام زمان نمی رسیم بلکه باید حلقه های حق علیه باطل تشکیل دهیم. ما ضمن خواندن دعای ندبه باید ظلم ستیز باشیم. یعنی نباید در خانه به همسر و فرزندانمان ظلم کنیم یا در محل کار یا اجتماع نباید ستمی کنیم. بنا بر این وقتی در انتخابات شرکت می کنیم و رایی می دهیم که مخالف منافع مسلمانان باشد یا موافق منافع دشمن باشد، در واقع ظلم می کنیم که دود آن به چشم همه می رود لذا باید دید خود را بیشتر باز کنیم.

محمودی ادامه داد: کسی که می خواهد مهدوی زندگی کند، باید هنگام رای دادن توجهش به امام زمان(عج) باشد که آیا رای من تایید حرکت امام زمان است یا نه و آیا کسی که می خواهد بر سر کار بیاید مرا به سمت ظهور می رساند یا ما را به سوی قهقرا می برد.

وی با اشاره به ویژگی های یاران حضرت حجت تاکید کرد: یاران امام زمان(عج) فقط اهل تقوا نیستند بلکه در اوج تخصص، قدرت و تعقل هستند یعنی یاران آن حضرت کسانی هستند که محور قرار می گیرند و در جهان اثرگذار می شوند که نمونه آن سردار شهید قاسم سلیمانی یا شهید بهشتی، مطهری، چمران یا آوینی است که محور و اثرگذار بودند و جوانان را به سمت دین کشاندند. اگر من فقط خودم خوب باشم هنر نیست بلکه باید دست هزاران نفر را بگیرم و به سمت بهشت ببرم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا